حجت الاسلام والمسلمین حسینی در معیت دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان و در راستای حمایت قضایی از تولید، بصورت سرزده و به مدت بیش از ۳ ساعت از تمامی خطوط کارخانه «لاستیک بارز کردستان» واقع در شهرک صنعتی دهگلان بازدید بعمل آورد.
کد خبر: ۱۰۴۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۶ 02 June 2022
به گزارش تابناک کردستان، در ابتدای این بازدید، مجتبی جیریایی معاون پشتیبانی، توسعه و کیفیت کارخانه لاستیک بارز اظهار داشت: تعداد اشتغال این کارخانه بیش از ۸۳۰ نفر می‌باشد و هم اکنون تولید متوسط این کارخانه روزانه حدود ۱۴ هزار حلقه لاستیک تولید و روانه بازار مصرف می‌نماید که در صورت پشتیبانی و حمایت دستگاه‌های مختلف اجرایی و اضافه شدن نیرو‌های جدیدالاستخدام، این میزان از ۱۷ هزار حلقه در روز عبور خواهد کرد.
وی ضمن ابراز رضایت از وضعیت فعلی کارخانه، عدم حضور ثابت سرپرست این واحد تولیدی را از مشکلات برشمرد و افزود: با توجه به دریافت تسهیلات ارزی این کارخانه به مبلغ ۷/۹۳ میلیون یورو در سال ۱۳۹۴ به جهت خرید ماشین آلات از صندوق توسعه ملی، هم اکنون برای بازپرداخت این تسهیلات به نرخ روز دچار مشکل جدی هستیم و این مشکل طرح توسعه کارخانه لاستیک بارز را متوقف کرده است.
در ادامه این بازدید، رئیس کل دادگستری استان کردستان و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کردستان از نزدیک و بصورت اختصاصی با کارگران شاغل در این کارخانه گفتگو کردند و ضمن پیگیری مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها، اظهار داشت: کارخانه لاستیک بارز کردستان همانند سایر واحد‌های تولیدی استان از حمایت‌های قضایی دادگستری استان برخوردار می‌باشد.
رئیس کل دادگستری استان کردستان در حاشیه این بازدید افزود: ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان، با جدیت هرچه تمامتر پیگیر مشکلات تمامی کارخانجات و واحد‌های تولیدی استان بوده و در کنار دستگاه‌های اجرایی استان به موضوع اشتغال توجه جدی دارد.
رئیس ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان افزود: معضل بیکاری از دلایل عمده افزایش ورود پرونده‌ها به دادگستری است و اگر اشتغال مولد و واقعی برای جوانان ایجاد شود به همان اندازه از افزایش آمار جرم، بزهکاری و آسیب‌های اجتماعی در کشور جلوگیری خواهد شد.
وی ضمن تاکید بر لزوم ورود جدی دستگاه‌های اجرایی و بانک مربوطه در استان و مرکز در جهت رفع بعضی از مشکلات موجود در این کارخانه، اظهار داشت: مقرر گردید مشکلات این کارخانه ابتدا در کارگروه فنی و حقوقی ذیل ستاد اقتصاد مقاومتی بصورت کارشناسی بررسی شود و نتیجه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان با حضور اعضای مربوطه بررسی و اتخاذ تصمیم نهایی گردد.
رئیس دستگاه قضایی استان کردستان افزود: در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، دادگستری استان اگر در جایی شاهد سستی و اهمال مسئولی در زمینه رفع موانع تولید باشد در راستای دستورالعمل ترک فعل مدیران موضوع را با جدیت بررسی و برخورد مقتضی را انجام خواهد داد.
همچنین محمد جباری دادستان عمومی و انقلاب و دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان در این بازدید بر ضرورت مدیریت صحیح ضایعات کارخانه لاستیک بارز کردستان تاکید کرد و تصریح کرد: مشکلات این کارخانه با جدیت در ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان بررسی شده و نتایج آن اطلاع رسانی خواهد شد.
شایان ذکر است که کارخانه لاستیک بارز کردستان در شهرک صنعتی دهگلان واقع در ۲۵ کیلومتری شهرستان سنندج قرار دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار