جزئیات قانون مناطق جنگی در کشور؛ مسابقه خبرسازی برخی نمایندگان فرشادان از جزئیات موضوع قانون منطقه جنگی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۷۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۳ 30 May 2022
به گزارش تابناک کردستان، نماینده مردم نجیب سنه، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی، گفت: از معاونت قوانین در خصوص شمول یا عدم شمول منطقه جنگی به کل استان کوردستان پیشتر استعلام شده بود و خوشبختانه در تاریخ ۱۴۰۱/۲/۱۲ این معاونت محترم، درباره قوانین منطقه جنگی و مشمول حق منطق جنگی به کل استان کوردستان نظر مثبت داده و هم‌اکنون کل شهر‌های کوردستان شامل قانون منطقه جنگی شده است.

دکتر فرشادان گفت: متاسفانه عده‌ای از نمایندگان کم تجربه، ناشیانه مسابقه خبرسازی و کپی‌برداری راه انداخته‌اند و به اشتباه فکر می‌کنند مشکلات استان کوردستان با هیاهوی رسانه‌ای حل می‌شود.

حل موضوع قانون منطقه جنگی، حاصل تلاش کلیه نمایندگان ۶ استان غرب کشور است، تلاشی که از مجلس قبل شروع شده بود و تا کنون در جریان بوده است.

به گفته نماینده مردم نجیب سنه، دیواندره و کامیاران، در راستای اجرایی شدن بند ج ماده ۱۱۲ قانون برنامه ششم توسعه جلساتی در وزارت دفاع درباره مناطق_جنگی برگزار شد.

فرشادان افزود: همچنین مقرر شد متاهلان و بازنشستگان کشوری اعم از ارتش، سپاه و نیرو‌های انتظامی مشمول قانون منطقه جنگی خواهند شد که نیرو‌های متاهل و بازنشسته سپاه، ارتش و نیروی انتظامی استان کوردستان هم مشمول این مصوبه خواهند بود.
این نماینده همچنین پیشتر اعلام کرده بود: صدور احکام پرداخت برای کارکنان شاغل در مناطق عملیاتی دفاع مقدس به شرح ذیل است:

سقف فوق‌العاده پیش‌بینی شده در بند (۱) ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری را برای کارمندان رسمی و پیمانی مشاغل تخصصی که شاغلین آن‌ها دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر می‌باشد به میزان ۲۵ درصد امتیاز حقوق ثابت و برای سایر مشاغل به میزان ۲۰ درصد امتیاز حقوق ثابت هر کدام از کارمندان اعمال نماید، همچنین برای کارکنان قراردادی نیز مبلغ ریالی معادل امتیازات حقوق ثابت هر یک از کارمندان برای هر یک از مدارک تحصیلی به ترتیب ذیل ضربدر ضریب ریالی حقوق سالانه کارکنان دولت را محاسبه و در قرارداد آنان منظور نمایند.

• پایین‌تر از دیپلم ۷۸۰ امتیاز
• دیپلم ۸۵۰ امتیاز
• فوق دیپلم ۹۴۰ امتیاز
• لیسانس ۱۰۶۰ امتیاز
• فوق لیسانس ۱۲۰۰ امتیاز
• دکتری ۱۳۴۰ امتیاز
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار