نماینده مردم شریف شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی:
شیوا قاسمی پور نماینده مردم شریف شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در دیدار با فردین وکیلی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: امروز دیگر وقت آزمون و خطا نیست بلکه جامعه نیاز به مهارت‌آموزی، تحول و کار جهادی دارد.
کد خبر: ۱۰۳۶۴۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳ 30 March 2022
به گزارش تابناک کردستان؛ شیوا قاسمی پور نماینده مردم شریف شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی در دیدار با فردین وکیلی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان اظهار کرد: باید با تلاش و همراهی همه مجموعه‌ها با توجه به ظرفیت‌های شهرستان‌ها در حوزه اشتغال‌زایی به سمت مهارت‌محور کردن مشاغل حرکت کنیم.
وی خاطرنشان کرد: امروز آمار افراد تحصیلکرده دانشگاهی بیکار در جامعه بالاست که ایجاد اشتغال برای این افراد با توجه به سطح توقعات آن‌ها و متناسب با مدارک دانشگاهی دشوارتر از سایرین است.
نماینده مردم شریف شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر تحصیلکرده‌های دانشگاهی ما همزمان با تحصیل، مهارت هم کسب می‌کردند قطعا امروز با این حجم از جوانان تحصیلکرده بیکار مواجه نبودیم.
قاسمی پور با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه توسعه مهارت‌های حرفه‌ای نقش مهمی دارد، گفت: در بودجه ۱۴۰۱ به ویژه در تبصره ماده ۱۸ نگاهی ویژه به حوزه مهارت‌آموزی صورت گرفته است.
نماینده مردم شریف شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: تبدیل مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای ۲۲ گولان شهرستان مریوان به یک مرکز بین‌المللی به دلیل ظرفیت‌های موجود در این شهرستان است و این مهم می‌تواند ظرفیت بسیار خوبی برای حضور مربیان حرفه‌ای و توانمند استان در اقلیم کردستان عراق و همچنین جذب کارآموز خارجی برای این مرکز باشد.
وی خاطرنشان کرد: نیروی انسانی جوان و پای کار بهترین ظرفیت در شهرستان مریوان است لذا باید با برنامه‌ریزی مناسب از ظرفیت‌های موجود به ویژه در حوزه گردشگری و ... برای اشتغالزایی برای این جوانان اقدام کرد.
نماینده مردم شهرستان‌های مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز دیگر وقت آزمون و خطا نیست و جامعه نیاز به تحول و کار جهادی دارد، گفت: همه دستگاه‌ها و متولیان امر باید با همراهی و هماهنگی مناسب در راستای رفع مشکلات سد راه اشتغال گام بردارند و با این کار ضمن کاهش نرخ بیکاری زمینه رونق اقتصادی را در این شهرستان مرزی فراهم سازند.
قاسمی پور تصریح کرد: انتقال آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به روستا‌ها با دیدگاه هر روستا یک حرفه، باید مورد توجه قرار گیرد و در این راستا برندسازی‌های لازم انجام شود.
وی افزود: ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به خانواده‌های نیازمند و زیرپوشش کمیته امداد و بهزیستی می‌تواند نقش بسزایی در توانمندسازی این خانواده‌ها ایفا کند و زمینه ارتقای شرایط زندگی آن‌ها را به نحو شایسته فراهم سازد.
در ادامه فردین وکیلی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز اظهار کرد: همراهی نمایندگان مجلس و همچنین مسئولان و مدیران با برنامه‌های مجموعه اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای این استان می‌تواند موجب ایجاد تحول در ارائه آموزش‌های مهارتی در سطح استان گردد.
وکیلی افزود: توانمندسازی ساکنان مناطق مرزی کاری فرابخشی و فرادستگاهی است به عنوان اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آمادگی داریم در هر روستا یک آموزش را که به برند آن روستا تبدیل شود انجام دهیم.
سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان کردستان گفت: آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای باید براساس ظرفیت هر شهرستان ارائه شود و با توجه به اینکه مریوان شهرستان مرزی است در ارائه این آموزش‌ها در کنار ظرفیت‌های داخل شهرستان باید مرز را نیز در نظر بگیریم.
در پایان وکیلی با بیان اینکه کارگاه‌های که بالای ۲۰ نفر نیروی کار دارد می‌توانند براساس قانون مجوز مراکز جوارکارگاهی را اخذ کنند، گفت: این کار می‌تواند در کنار پرورش نیروی کار توانمند در ارتقای نیروی کار فعلی این کارگاه‌ها نیز تاثیر بسزایی داشته باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار