با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی صورت گرفت ؛
با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه، تفاهم نامه همکاری میان اداره کل کتابخانه‌های عمومی و فرماندهی انتظامی استان کردستان منعقد شد.
کد خبر: ۱۰۲۸۶۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۰ 15 February 2022
 
به گزارش تابناک کردستان، با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای شاخص‌های فرهنگی تفاهم نامه همکاری میان کتابخانه‌های عمومی و فرماندهی انتظامی استان کردستان منعقد شد.
ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی، همکاری در برقراری امنیت و پیشگیری از وقوع آسیب و جرم با تعامل، مشارکت و هم افزایی طرفین، تعاملات علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، راه اندازی کتابخانه مشارکتی در مراکز آموزش ناجا، کاهش آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و امنیتی در محدوده جغرافیایی اطراف کتابخانه‌های عمومی از اهداف انعقاد این تفاهم نامه مشترک است.
بر این اساس، ارائه خدمات مشاوره رایگان برای کارکنان و اعضای کتابخانه‌های عمومی؛ همکاری در برگزاری جشنواره ها، جلسات نقد کتاب، نشست کتابخوان، مسابقات کتابخوانی و فعالیت‌های فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی از جمله تعهدات فرماندهی انتظامی استان کردستان در این تفاهم نامه مشترک است.
همچنین ایجاد بستر مناسب به منظور شرکت کارکنان و خانواده نیروی انتظامی در جشنواره‌های کتابخوانی نظیر جشنواره کتابخوانی رضوی و بهره‌مندی کارکنان کتابخانه‌های عمومی و اعضای کتابخانه‌های عمومی از دوره‌های آموزشی انتظامی، امنیتی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با برگزاری کارگاه‌ها و جلسات مشاوره‌ای در کتابخانه‌ها از دیگر تعهدات فرماندهی انتظامی استان کردستان است.
حمایت از کتابخانه‌های واجد شرایط ناجا با اولویت مراکز آموزشی در قالب کتابخانه‌های مشارکتی، برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقد کتاب و نشست‌های علمی با استفاده از منابع پیشنهادی ناجا در کتابخانه‌های عمومی استان، برگزاری نشست‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی کتاب محور از جمله نقد کتاب و نشست کتابخوان در مناسبت‌های مختلف در مراکز معرفی شده از سوی ناجا و اتخاذ تمهیدات لازم برای عضویت کارکنان ناجا و خانواده‌های آنان از خدمات کتابخانه‌های عمومی بصورت رایگان برخی از تعهدات کتابخانه‌های عمومی در این تفاهم نامه مشترک با فرماندهی نیروی انتظامی استان کردستان است.
تفاهم‌نامه مذکور با حضور علی آزادی، فرمانده انتظامی استان کردستان و محمد مخدومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان در کتابخانه مرکزی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) شهرستان سنندج به امضا رسید و به مدت سه سال شمسی معتبر است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار