مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر ۶ پروژه این شرکت به صورت نمادین در روستای کاکاعباس با اعتباری بالغ بر ۹۴ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۰۲۶۳۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۵ 02 February 2022


به گزارش تابناک کردستان، هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت:همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر ۶ پروژه این شرکت در حوزه‌های اصلاح شبکه برق، روشنایی معابر و تامین برق در شهرستان بیجار افتتاح و به بهره برداری رسید.

لهونیان بیان کرد: اصلاح کل شبکه برق، رفع حریم و رفع ضعف ولتاژ ۳ روستای کاکاعباس، فتح آباد وقمچقای و همچنین محله پست فرمانداری در ناحیه شهری این شهرستان دو پروژه مهم در حوزه اصلاح شبکه در شهرستان بیجار بود که امروز افتتاح شد.

وی افزود: برق رسانی به چاه‌های آب روستا‌های پیرتاج و قامشلو، شرکت آهن اسفنجی و همچنین برق رسانی به شرکت فولاد گروس سه پروژه دیگر شرکت توزیع برق استان در زمینه تامین برق در شهرستان بیجار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه به نصب ۱۰۰۰ دستگاه چراغ ۵۰ وات روستایی در ۳ روستای کاکه عباس، فتح آباد و قمچقای اشاره کرد و افزود: در مجموع برای اجرای این ۶ پروژه در شهرستان بیجار بیش از ۹۴ میلیار ریال اعتبار صرف شده است.

وی با اشاره به اینکه برق‌رسانی به روستا‌ها می‌تواند به‌عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم، سهم مهمی در رشد بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و صنعت ایفا کند، افزود: در حال حاضر ۲۴۴ روستا در شهرستان بیجار از نعمت برق برخوردار هستند.

لهونیان در ادامه گفت: در حال حاضر طول شبکه فشار ضعیف در شهر و روستا‌های شهرستان بیجار ۷۰۸ کیلومتر است که ۳۱۰ کیلومتر آن شهری و ۳۹۸ کیلومتر آن نیز در حوزه روستایی قرار دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان افزود:از ۷۰۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف دربیجار تاکنون ۲۷۰ کیلومتر آن معادل ۳۸ درصد به کابل خودنگهدار تبدیل شده است که ۱۱۰ کیلومتر آن در سال جاری انجام شده است.

شایان ذکر است به مناسبت گرامیداشت ایام الله دهه فجر، امسال ۵۸ پروژه بااعتباری بالغ‌بر ۹۴۶ میلیارد و ۸۸۶ میلیون ریال در سطح استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار