معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال علیه کرونا از امروز در استان آغاز شده و تمامی مراکز تجمیعی، خانه‌های بهداشت و مراکز سلامت در شهر و روستاها پذیرای مراجعه کنندگان است.
کد خبر: ۱۰۲۵۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷ 29 January 2022
به گزارش تابناک کردستان، دکتر بهروز اخوان اظهار داشت: با توجه به اینکه سویه جدیدکرونا (اُمیکرون) بیشتر افرادی را که واکسن نزده‌اند در معرض ابتلا قرار می‌دهد، لذا واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال از امروز در استان آغاز شده و طی مکاتبه‌ای که با آموزش و پرورش استان داشته‌ایم، امکان اعزام تیم‌های سیار واکسیناسیون به مدارس نیز وجود دارد.

وی با اشاره به روند صعودی بیماری در استان و افزایش نمونه‌های مثبت ادامه داد: در حال حاضر ۲۵ درصد نمونه‌های روزانه تست کرونا در استان مثبت است، ولی روند بستری ایستا بوده و تعداد ورودی و خروجی بیماران بستری یکسان است و حدود ۲۰ نفر در روز را شامل می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه افراد مبتلا حال عمومی بسیار بدی ندارند، اضافه کرد: از مجموع ۲۴ مبتلا به سویه جدید کرونا در استان ۲ نفر بستری شدند که یکی از آن‌ها یک نوبت واکسن تزریق کرده بود و دیگری هیچگونه واکسنی تزریق نکرده بود که هر ۲ از بیمارستان ترخیص شده اند.

دکتر اخوان با تاکید بر لزوم تسریع در واکسیناسیون دُز سوم کرونا تاکید کرد: تاکنون حدود ۲۳۰ هزار نفر از جمعیت استان معادل ۱۹ درصد واکسن تزریق کرده اند که عدد مطلوبی نیست و باید در انجام آن تسریع شود.

وی با بیان اینکه از آنجا افراد بزرگسال واکسن کرونا را تزریق کرده اند، شرایط آنتی بادی مناسبی دارند، اظهار داشت: کودکان به دلیل واکسینه نبودن، بیشتر در معرض ابتلا به سویه جدید کرونا قرار دارند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با تاکید بر اینکه در زمینه سویه جدید کرونا، علاوه بر اهتمام در تزریق واکسن، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همچنان مورد تاکید جدی است، افزود: استفاده از ماسک، تهویه مناسب و رعایت فاصله اجتماعی به حدی جدی است که همپای تزریق واکسن به شمار می‌رود و افراد در مکان‌های شلوغ و پر ازدحام از ۲ ماسک استفاده کنند.

دکتر اخوان به خروج استان از وضعیت آبی کرونا اشاره کرد و گفت: در حال حاضر شهر‌های سنندج، بانه و کامیاران در وضعیت زرد کرونا قرار دارند و این رنگ بندی با توجه به سیر صعودی بیماری قطعا تغییر می‌یابد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار