اسماعیل زارعی کوشا:
استاندار کردستان گفت: بارش اخیر برف و اتفاقات اخیر در طول پنج دهه گذشته بی‌سابقه بوده، همچنین امروز گزارشی از اقدامات انجام شده در طول یک هفته اخیر به وزیر کشور ارائه خواهیم داد.
کد خبر: ۱۰۲۴۶۷۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۰:۳۵ 26 January 2022

به گزارش تابناک کردستان، اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان در جلسه ستاد فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با حضور وزیر کشور عنوان کرد:از توجه و پیگیری بی‌دریغ وزارت کشور که در طول این ایام پیگیر مشکلات استان کردستان بودند صمیمانه تشکر می‌کنم.

زارعی کوشا افزود: بارش اخیر برف و اتفاقات اخیر در طول پنج دهه گذشته بی‌سابقه بوده، همچنین امروز گزارشی از اقدامات انجام شده در طول یک هفته اخیر به وزیر کشور ارائه خواهیم داد.

استاندار کردستان بیان کرد:  برف اخیر گر چه باعث ایجاد مشکلات و محدودیت‌هایی شده، اما موجب شور و شوق و شادی مردم استان شد همچنین باعث رونق و جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی شد.

کوشا در خصوص جیره بندی آب در سال زراعی آینده عنوان کرد: پس از بارش‌های اخیر ۱۲ ساعت در روز جیره‌بندی آب داشتیم که با بارش اخیر برای امسال و سال زراعی آینده برطرف شد.

زارعی‌کوشا در مورد میزان بارش برف اخیر خاطر نشان کرد: بارش‌ها از ابتدای سال آبی تا امروز ۱۸۰ میلی‌متر بوده در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۱۶۹ میلی‌متر بوده است و در مجموع در این ایام بارش ۸۶ هزار کیلومتر باند در استان ۳۰ هزار کیلومتر معابر شهری و ۱۴۰۰ روستا برف‌روبی شده و ۲۰ هزار تن نمک و شن مصرف و ۷۰۰ هزار تن برف جابه‌جا شد.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان اظهار داشت: در طول مدت بارش‌های این مدت امدادرسانی به بیش از ۵ هزار نفر افراد گرفتار در برف صورت گرفته است و خوشبختانه در این مدت هیچ مورد تصادف منجر به فوتی و واژگونی نداشته‌ایم.

زارعی کوشا گفت: توزیع غذای گرم، یک هزار و ۶۰۰ بسته ۷۲ ساعته در استان، ۷ مورد اورژانس هوایی، ۳ مورد زمینی به روستاها، ۸۰ مورد به مادران باردار و رهاسازی ۷ هزار و ۱۵۰ خودرو و ۱۵ کوهنورد گرفتار در برف از دیگر اقدامات انجام شده در این مدت در کردستان بوده است.

کوشا ابراز داشت: هیچ مشکلی در تامین و توزیع آرد در استان نداشته و نداریم و در این مدت اخیر امکان انتقال آرد در سنندج با مشکلاتی روبه‌رو شد که با ورود مجموعه‌های پرافتخار ارتش، سپاه و نیروی انتظامی برطرف شد.

استاندار کردستان اینگونه بیان کرد: ۵۰ درصد سهمیه آرد بهمن‌ماه در یک هفته بارش برف به منظور رفع دغدغه نانوایان توزیع شد همچنین افزایش ۳۵ درصدی مصرف گاز، یخ‌زدگی و تعویض ۵ هزار رگلاتور، یخ‌زدگی ۳۲۰۰ کنتور آب، ۲۵۰ مورد خاموشی برق، پخش ۳۵ ساعت خبر توسط صدا و سیما و رسانه‌ها، به‌کارگیری ۴۰۰ دستگاه ماشین‌آلات راهداری و ۳۳۰ دستگاه ماشین‌آلات شهرداری از دیگر تاثیرات بارش اخیر برف در کردستان بوده است.

استاندار کردستان اذعان کرد: باید در برنامه‌ریزی برای بسیج امکانات و نیروی انسانی شهرداری سنندج بهتر انجام می‌شد، و خدمت‌رسانی به مردم در پی بارش‌های اخیر با قدری تاخیر انجام و گلایه شدیدی از سوی شهروندان بابت حمل و نقل داشتیم.

اسماعیل زارعی کوشا ادامه داد: مجموعه سپاه به طور ویژه برای کمک به حمل و نقل عمومی و پاکسازی معابر استان از برف پای کار آمدند و   همکاری سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی قابل تقدیر است.

وی اظهار کرد: صبر و گذشت مردم در پی بارش‌های اخیر قدردانی میکنم و  عدم بهره‌مندی استان از شبکه بزرگراه از جمله گرفتاری‌های اخیر بود چرا که متاسفانه جزو استان‌های آخر کشور بوده و نیازمند توجه جدی دولت هستیم.

کوشا در خصوص راه‌های روستایی عنوان کرد: راه آسفالته در بسیاری از روستا‌های کردستان نداریم و فرسودگی ماشین‌آلات، توپوگرافی و صعب‌العبور و برف‌گیر بودن محورها، وجود ۳۰۰ نقطه حادثه‌خیز، عدم به موقع حقوق نیرو‌های خدوم شهرداری که چالش جدی بوده، از دیگر دلایلی بود که باعث ایجاد محدودیت‌ها در پی بارش‌های اخیر شد.

اسماعیل زارعی کوشا استاندار کردستان درپایان اظهار داشت: همچنین جناب آقای وحیدی وزیر کشور دستور کار رفع محور حسین آباد را داده و انتظار می‌رفت ناوگان عمومی کشور در مواقع بحرانی و برفی بلیت فروشی نکنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار