بارش برف بعد از سال‌ها به مثابه بهترین رحمت الهی هر چند باعث خوشحالی فراگیر مردم شد، اما بی خردی و کم‌کاری دستگاه‌های خدمت رسان مخصوصا شورا و شهرداری سنندج باعث شد تا کام بسیاری از همشهریان اسیر در برف و یخ تلخ شود.
کد خبر: ۱۰۲۳۶۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴ 20 January 2022

به گزارش تابناک کردستان، هر چند شاید شورا و شهرداری برای تبرئه خود کم سابقه بودن برف و سرما را بهانه کنند، اما واقعیت آن است اساسا آن‌ها نه برای کمش و نه برای زیادش هیچ گونه برنامه و طرحی نداشتند و اساسا با سهل انگاری و ندانم کاری باعث به وجود آمدن خسارت‌های جبران ناپذیری برای شهر سنندج شدند به عنوان نمونه به چند مورد از این سهل انگاری که جا دارد دستگاه‌های نظارتی و مخصوصا شخص استاندار ورود کنند اشاره می‌کنیم:
۱: از آقای انور رشیدی که با تحصیلات علوم دینی به زور و فشار و البته تهدید و ارعاب شهردار شدند بپرسید علی رغم اینکه تمامی پیش بینی‌های بلند مدت و کوتاه مدت بابت در پیش بودن روز‌های سخت بارشی و سرمائی هشدار داده بودند چرا حتی برای خرید یک کیلو نمک و تهیه شن و دپوی آن برای این روز‌ها اقدام نکردید؟ قابل توجه شهروندان و مسولین بازرسی امسال در این خصوص هیچ اقدامی صورت نگرفت و متاسفانه حجم کم شن و نمک دپو شده فعلی نیز به دلیل اینکه مال سنوات قبل بود کیفت آن کاملا از بین رفته و در حال حاضر هم هیچ نمکی با شن هائی موجود قاطی نشده و به همین دلیل فاجعه رو دوچندان کرده.

۲_ آقای شهردار شما علی رغم اینکه از ده روز قبل هواشناسی برای تمامی ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان هشدار سطح نارنجی فرستاده بود، اما متاسفانه به توصیه سرکوت نجفی معاون خدمات شهری بی تجربه و نادانتون از دو روز قبل بارش، برای شرکت در جلسه دو نفره‌ی شهر خلاق موسیقی به تهران رفتید و دقیقا تا دو روز بعد از بارش هیچ نشانی از حضور شما و تشکیل جلسه ستاد بحران شهرداری نبود و مردم و شهر را به امان خدا رها کردید. هر چند اگر هم بودید هیچ افاقه‌ای نمی‌کرد، اما حداقل برای توجیه کم کاری خود و حوزه تحت امرتان و اقناع افکار عمومی دو تا از عکس‌های همان جلسه را الان می‌توانستید نشر دهید.
۳- هر ساله در فصل سرما علی رغم اینکه هیچ هشدار نارنجی یا قرمزی هم صادر نمی‌شد اکثر مردم در نقاط مختلف سطح شهر مخصوصا در خیابان‌های اصلی و صعب العبور شاهد بودند که شهرداری و حوزه خدمات شهری کیسه‌های پر از شن را به فواصل نزدیک کنار خیابان‌ها می‌گذاشتند، حال سوال اینجاست آیا عقل کل‌هایی مثل شما، سرکوت نجفی و رئیس بی دانش کمیسیون عمران یعنی وفا اصلانی عقلتون نرسید مثل طوطی همان کار‌های سنوات قبل را تکرار کنید؟ آیا گذاشتن چند تا کیسه شن و نمک کار سختی بود که انجام ندادید؟

۴- یکی از خسارت بارترین اتفاقاتی که به دنبال بارش برف در شهر اتفاق افتاد شکستن و قطع هزارن اصل درخت بود که بدون شک با هزینه ده‌ها میلیارد تومان جبران نمی‌شود. آقای رشیدی ساده‌ترین کار ممکن این بود که با همان ماشین‌های بالابر و نردبان داری که در اختیار سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری بود و کرایه چند تای آن‌ها از شرکت‌های تبلیغاتی طرف قرارداد با شما اقدام به تکاندن درختان می‌کردید تا حداقل کمتر چنین فاجعه‌ای به بار می‌آمد. چطور در زمان تبلیغات شما و یاران بی دانش شما در شورای شهر در بالاترین نقاط سطح شهر بنرهایتان نصب می‌شد، اما برای کوچکترین خدمت به مردم حتی یکی از این ماشین‌ها در سطح شهر مشاهده نشد؟
قابل توجه نهاد‌های نظارتی از سال‌ها قبل همواره عده‌ای نیروی حجمی و روز مزد در سازمان سیما و منظر حضور داشتند و متاسفانه امسال به دلیل فشار فرزاد زارعی و عزت رضایی و مطیع بودن سرکوت نجفی تمامی این نیرو‌ها اخراج شدند و در روز‌های برفی حتی یک نیرو هم نبود که این وظیفه مهم را انجام دهد و بعد از به بار آمدن فاجعه از امروز مجددا شروع کردند به استخدام نیرو‌های جدید و این خود عمق فاجعه بی مدیریتی را به خوبی نشان می‌دهد.

۵- در این شرایط بحرانی هیچ نیرویی همچون نیرو‌های آزموده و با تجهیزات کاملی همچون نیرو‌های آتش نشانی که همواره شبانه روز جان خودشون را برای مردم در کف دست گذاشتند نمی‌توانند مفید باشند، اما متاسفانه به دلیل اختلاف شهردار و معاونینش با مدیر عامل سازمان مذکور که نه تنها در جلسات شهرداری شرکت نمی‌کند بلکه اساسا جوابگوی تماس تلفن شهردار هم نیست و از همین رو شهرداری نتوانست از توان و تجهیزات این سازمان مخصوصا در روز‌های اولیه استفاده کند.
۶- آقای رشیدی حداقل‌ترین کار ممکن گذاشتن چند تا اتوبوس و تاکسی در مسیر‌های پر تردد بود، اما وقتی شما فرد بی دانشی همچون سامان سعیدی کهدمورد حمایت فرهاد میمنت آبادی و زندی است را مدیر مهمترین سازمان شهرداری میکنید مشخص است که حتی راننده شخصی خود ایشان جوابگوی تلفنش نباشد چه برسد به راننده تاکسی و اتوبوس! واقعا جای بسی تاسف است که مردم حاشیه و نواحی شهری که به شما رای دادن در قرن ۲۱ با نیسان و سایپا جابجا بشوند!
۷- در کنار تمامی این بی تدبیری‌ها باید ضعف سازمان خدمات موتوری و مناطق شما رو هم اضافه کرد که حداقل‌ترین کار ممکن که آماده باش ماشین آلات سنگین شهرداری بود رو انجام ندادن کاری که جزو ابتدائیترین کار‌های هر ساله تمامی شهرداری هاست، اما متاسفانه دریغ از یک اقدام و کار مثبت.

هر چند با نگاهی به تیم شورا و شهردار و معاونین و مدیرانش اساسا بیهوده است که امیدی به بهبود داشت، اما از شخص استاندار تقاضامندیم به داد مردم گرفتار و اسیر در کوچه‌های پر از برف و یخ برسید.

با تقدیم احترام
جمعی از مردم گرفتار در کوچه و خیابان‌های پر از برف و یخ شهر خالی از مسئول سنندج
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار