عضو کمیسیون ورزش جوانان کشور معتقد است: با وجود شباهت‌های بنیادین میان فوتسال و فوتبال، اما نحوه و میزان فعالیت بدنی در هر دو کاملا متفاوت است.
کد خبر: ۱۰۱۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱ 01 January 2022

به گزارش تابناک کردستان، به نظر شما چه تفاوت‌های در فوتبال و فوتسال وجود دارد که از دید عموم به آن توجه نمی‌شود؟
از نگاه حرفه‌ای یک فوتسالیست ماهر را نمیتوان یک فوتبالیست حرفه‌ای معنی کرد، با وجود اینکه این دو بازی با هم مشابهه اند، اما در نهایت امر کاملا متفاوتند.‌
می‌توانید این تفاوت‌ها را برای ما تشریح کنید؟
بله، ببینید در ورزش فوتسال، گاهی اوقات تمام چیزی نیاز دارید ثانیه‌ها و اینچ‌ها هستند که بسیار در این بازی سرنوشت ساز هستند، در حالیکه که این فاصله‌ها و زمان‌ها در فوتبال خیلی بیشتر هست.
اگر بخواهید خیلی دقیق به این تفاوت‌ها بپردازید ممکن است چند مورد برای ما شرح دهید؟
حتما، اولین لمس توپ در فوتسال بسیار با اهمیت هست، که در این ضربه اول ممکنه بین پاس دادن به یک دفاع و یا گرفتن توپ توسط مهاجم یا به قولی (توپ دزدی) متفاوت باشد. اما در فوتبال ضربه بد اول احتمال انحرافش بیشتر است.
همچنین در نبرد‌های ۱ در ۱ در فوتسال خیلی مهم هست ازانجایکه شما به طور پیوسته در حال برخورد با یک مدافع هستید. در فوتبال، پاسکاری و کار تیمی بسیار کلیدی هست. شما در فوتسال هم نیازمند پاسکاری و همکاری تیمی در یک فضای کوچکتر و فشرده‌تر هستید.
سرعت چرخش و حرکت در فوتسال به صورت دیوانه واری سریع است در حالیکه در فوتبال وقفه‌های زمانی بیشتری وجود دارد؛ و استقامت در فوتبال بسیار حیاتی هست.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار