مسئول دبیرخانه پایتخت کتاب ایران تشریح کرد:
مسئول دبیرخانه پایتخت کتاب ایران گفت: با انتخاب سنندج به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران، توسعه زیرساخت‌های کتابخوانی و مطالعه بیش از گذشته ضروری است.
کد خبر: ۱۰۱۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴ 29 December 2021
به گزارش تابناک کردستان، محمد اصلانی در گفتگو با خبرنگاران با تبریک انتخاب سنندج به عنوان پایتخت کتاب ایران، گفت: پایتخت کتاب جهان از سال ۲۰۰۱ میلادی به این‌سو هر ساله از سوی سازمان یونسکو به شهری داده می‌شود که در جهت تقویت جایگاه کتاب و مطالعه حرکت کرده باشد.
وی با بیان اینکه هدف یونسکو این است تا از این طریق به اجرای برنامه‌های فرهنگی مرتبط با کتاب بپردازد، اظهار داشت:
مدیرمسئول موسسه زانیاران کتابیار سنندج طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران را با توجه به سند چشم‌انداز ۱۴۰۴، فرصتی برای مدیریت شهری دربحث ارتقاء سطح فرهنگ عمومی و شهروندی دانست.
وی ترویج و تبلیغ مهارت کتابخوانی در میان عموم مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: منابع ویژه‌ای برای توسعه زیرساخت‌های حوزه کتاب به سنندج تخصیص داده خواهد شد.
مسئول دبیرخانه پایتخت کتاب ایران جذب بودجه‌های عمرانی ویژه برای تکمیل پروژه‌های ناتمام فرهنگی را از مزایای مهم این انتخاب عنوان کرد و افزود: مطرح شدن ایده‌های خلاقانه و نوآورانه در حوزه تاسیس و تجهیز کتابخانه‌های مردم نهاد و برنامه‌های جذاب ترویجی و تبلیغی برای توسعه مهارت مطالعه و کتابخوانی از دیگر رویکرد‌ها و مزایای این افتخار آفرینی است.
اصلانی گفت: گسترش فرهنگ مطالعه در میان عموم مردم و در پی آن پایه ریزی بستر آگاهانه فرهنگ عمومی و ارتقا فرهنگ و روابط اجتماعی در میان شهروندان و حرکت به سمت توسعه فرهنگی پایدار و شاداب سازی عمومی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با ایجاد مکان‌ها و برنامه‌های همسو با کتاب بیش از گذشته ضروری است.
وی حمایت‌های دولتی از ناشران و کتابفروشان و مولفان و مترجمان و ادیبان را نیز مهم عنوان کرد و بیان داشت: انتخاب سنندج به این عنوان گسترش و توسعه فرهنگ خرید کتاب و اهدا کتاب در میان مردم را نیز رواج می‌دهد.
مسئول دبیرخانه پایتخت کتاب ایران از تلاش‌های اعضای موسسه زانیاران کتابیار سنندج برای تکمیل پرونده انتخاب سنندج به عنوان هفتمین پایتخت کتاب ایران تقدیر کرد و گفت: طرح‌های متععد خلاقانه و نوآورانه مدنظر برای انتخاب پایتخت کتاب همچون راه اندازی کتابخانه در نواحی منفصل شهری، برگزاری مسابقات کتابخوانی، اجرای پویش‌های فرهنگی در مناسبت‌های مختلف و حمایت از نویسندگان جوان در این راستا توسط این موسسه انجام شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار