غفور قتالی:
عضو کمیسیون مسکن و رفاه سمن‌های جوانان کشور گفت: ایجاد ثبات نسبی در بازار‌های موازی بازار مسکن به خصوص بازار سرمایه (بورس) و بازار ارز می‌تواند حوزه مسکن را رونق دهد.
کد خبر: ۱۰۱۷۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸ 20 December 2021

به گزارش تابناک کردستان، قتالی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در شرایط فعلی سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های ساختمانی به میزان قابل‌توجهی در مقایسه با سال‌های قبل کاهش یافته است و عمده ساخت وسازها‌یی که هم‌اکنون در سطح کلان‌شهر‌ها در حال انجام است مربوط به پروانه‌های ساختمانی صادر شده در سال‌های قبل است.
وی با اشاره به نقش بازار‌های دیگر در این بین اظهار داشت: ثبات نسبی در دیگر بازار‌ها به خصوص بازار ارز از سوی دیگر منجر به ایجاد توان تخمین نسبی بابت هزینه تمام شده ساخت مسکن برای سازنده‌ها شده و التهابی که هم‌اکنون به واسطه نوسان نرخ ارز و اثر آن در تغییرات لحظه‌ای و روزانه قیمت مصالح ساختمانی به‌عنوان یکی از موانع عمده ساخت وساز پیش روی سازنده‌ها قرار دارد تا حد زیادی کنترل می‌شود.
عضو کمیسیون مسکن و رفاه جوانان کشور گفت: اگرچه هم‌اکنون شرایط در بازار سرمایه‌گذاری ساختمانی به هیچ وجه شرایط مطلوبی نیست، اما به شرط ایجاد ثبات در بازار‌های موازی، می‌توان امیدوار بود که شرایط در این بازار تا حدی بهبود یابد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار