مدیرعامل شرکت آبفا کردستان در جریان بازدید رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان از پروژه‌های آبفا در دیواندره:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان به همراه جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی از پروژه‌های در حال احداث تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب دیواندره بازدید کردند .
کد خبر: ۱۰۱۶۲۵۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۰ 15 December 2021

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان این بازدید روز چهارشنبه ۲۴ آذرماه جاری انجام شد و دکتر نصراللهی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، مهندس آریانژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان، دکتر ارشدی فرماندار دیواندره، مهندس تخت شاهی مدیرعامل آبفا کردستان و جمعی دیگر از مسئولان حضور داشتند.
مهندس تخت شاهی در این بازدید با اشاره به اجرای طرح آبرسانی به شهر دیواندره گفت: این پروژه شامل خط انتقال به طول ۱۰۵۰۰ متر، احداث ۴ باب مخزن بتنی به ظرفیت ۱۴ هزار مترمکعب و ۳ باب ایستگاه پمپاژ، احداث تصفیه خانه آب شرب به ظرفیت ۲۵۰ لیتر بر ثانیه در زمینی به مساحت ۴.۵ هکتار (۱۷۰ لیتر جهت تامین آب شرب شهر دیواندره و ۸۰ لیتر جهت تامین آب مجتمع روستایی اوباتو و ۷۲ روستای تابعه) می‌باشد.
وی در خصوص تصفیه خانه آب شرب دیواندره گفت: این پروژه برای جمعیت افق طرح در سال ۱۴۱۵ به میزان ۵۱ هزار نفر برنامه ریزی شده و پیشرفت کلی آن ۸۰ درصد می‌باشد و برای تکمیل تصفیه خانه حدود ۴۵ میلیارد تومان نیاز است.
مدیرعامل آبفا کردستان منابع تامین آب دیواندره را شامل: چاه ۲ حلقه، گالری ۲ مورد با مجموع ۱۱۰ لیتر بر ثانیه؛ حوضچه آبگیر و گالری و ایستگاه پمپاژ پایاب سد سیازاخ به میزان ۳۰ لیتر بر ثانیه جهت تامین آب اوباتو عنوان کرد.
مهندس تخت شاهی همچنین در جریان بازدید از پروژه تصفیه خانه فاضلاب دیواندره گفت: برای تکمیل و راه‌اندازی پروژه تصفیه خانه فاضلاب شهر دیواندره ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی افزود: پروژه تصفیه خانه فاضلاب دیواندره که از سال ۱۳۹۵ مراحل ساخت آن آغاز شده به صورت کلی ۴۰ درصد پیشرفت دارد و ظرفیت تصفیه ۶۵۰۰ مترمکعب در شبانه روز را دارا خواهد بود.
مهندس تخت شاهی گفت: برای تکمیل آن به ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است و در صورت تامین اعتبار تا ۲ سال آینده پروژه تکمیل و به بهره‌برداری میرسد.
وی با اشاره به قرارگیری دیواندره در مسیر کریدور  شمال به جنوب اجرای تصفیه خانه فاضلاب را علاوه بر بحث سلامت به لحاظ اجتماعی نیز بسیار مهم دانست.
مهندس تخت شاهی با اشاره به لزوم همراهی جهاد کشاورزی برای بحث استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب، خواستار نگاه ویژه‌تر به این پروژه جهت تکمیل و بهره براری از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی شد.
دکتر نصراللهی زاده رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز با تقدیر از تلاش‌های شرکت آبفا برای تامین آب و همچنین پوشش بالای خدمات جمع آوری فاضلاب و درصد بالای این موضوع در قیاس با میانگین کشوری گفت: از هیچگونه کمک به لحاظ اعتباری برای تکمیل تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب دریغ نخواهیم کرد.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به فرایند تامین اعتبارات تصفیه خانه آب دیواندره تاکنون؛ اظهار کرد: تا پایان امسال منابع قابل توجهی از محل منابع استانی و ملی و توازن برای تکمیل این تصفیه خانه‌ها تزریق خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات توازن ۱۰ میلیارد تومان و از محل اعتبارات استانی نیز مبلغی به این پروژه تزریق خواهد شد.
وی افزود: همچنین در بودجه ۱۴۰۱ منابعی در اختیار وزارت نیرو جهت اجرای پروژه‌های خاص قرار داده شده که از آن‌ها نیز برای تکمیل تصفیه خانه‌های آب و فاضلاب دیواندره استفاده خواهیم کرد
دکتر نصراللهی زاده با اشاره به سرمایه گذاری مناسب در حوزه ایجاد تصفیه خانه‌ها گفت: طی جلسه‌ای با حضور دستگاه‌های ذیربط برای استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب دیواندره اقدام خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار