با حضور معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان:
در راستای ترویج و توسعه فرهنگ صلح وسازش در جامعه، با حضور معاون قضایی رئیس کل و معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان و معاون دادستان مرکز استان کردستان هیات‌های صلح مساجد سید قطب وامام حسین سنندج افتتاح گردید.
کد خبر: ۱۰۱۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۴ 15 December 2021
به گزارش تابناک کردستان، در ابتدای این مراسم بهادر اسدی معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان در خصوص اساسنامه وشیوه نامه ستادصبر وچگونگی تشکیل صلح یاران و هیات‌های صلح مطالبی را بیان داشت و اظهار داشت: بسیاری از جرایم که قابلیت صلح و سازش دارند می‌تواند بصورت کدخدامنشی و ریش سفیدی و با استفاده از ظرفیت ماموستایان وافراد متنفذ محلات وبزرگان در مساجد منجر به ایجاد صلح و سازش و آشتی شود و موجب توسعه و ترویج فرهنگ آشتی و بخشش گردد و نیز از افزایش ورود پرونده‌ها به دادگستری جلوگیری کرد.
در ادامه رقیه فتاحی معاون دادستان مرکز استان در خصوص نحوه ارجاع پرونده‌ها به صلح یاران و هیات‌های صلح خاطرنشان ساخت: باتوجه به بافت اجتماعی و مذهبی مردم کردستان می‌توان از وجود افراد و اشخاص بومی و مذهبی در ایجاد بخشش و رضایت و آشتی نقش بسزایی ایفا نمود.
وی افزود: از جمله در خصوص احوال شخصیه اهل تسنن مانند بحث ارث و وصیت و بحث طلاق ثلاثه که در بین مردم کردستان متداول می‌باشد و خود این مسئله موجب افزایش قابل توجهی از پرونده‌های دادگستری‌ها در سطح استان نیز گردیده است.
در پایان این مراسم نیز هیات‌های صلح در مساجد نیز که متشکل از امامان جماعت و هیئت امنا‌های آن می‌باشد، نظرات و دیدگا‌های خود را در خصوص تشکیل هیات‌های صلح بیان نموده و از راه و روش منجر به آشتی و صلح و سازش استقبال نمودند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار