رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان:
سپری گفت: قرارگاه امنیت غذایی با محوریت سازمان جهاد کشاورزی و همکاری سازمان صمت و بسیج مستضعفین با تاکید بر کنترل قیمت‌ها  به زودی در کردستان شروع به فعالیت خواهد کرد.
کد خبر: ۱۰۱۱۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۰ 26 November 2021
به گزارش تابناک کردستان محمد فرید سپری در اولین جلسه قرارگاه امنیت غذایی استان اظهار کرد: بازار مملو از اجناس است و هیچ مشکلی در تامین مایحتاج مردم در کشور و استان نداریم تنها مشکل ما گران فروشی موجود در بازار است که قرارگاه امنیت غذایی به زودی در این راستا ورود خواهد کرد.
وی افزود: در شرایط سخت کشور، مسئولیت تولید و عرضه محصولات و کنترل بازار محصولات کشاورزی به این سازمان محول شده است و ما با تمام توان در این راستا اقدام خواهیم کرد.
سپری تصریح کرد: باید برای حمایت از کشاورز به سمت کشاورزی قراردادی برویم تا معیشت کشاورز بهتر شود و بهره وری و تولید افزایش یابد.
وی کشاورزی قراردادی را خدمتی مفید و قابل ارائه به کشاورزان دانست و تاکید کرد: باید در تولید تمام محصولات، کشاورزی قراردادی به کار گیری شود و به یک فرهنگ عمومی در بین بهره برداران تبدیل شود.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بر اساس ابلاغیه وزارت جهاد کشاورزی، تعاون روستایی و نیز بخش خصوصی با همکاری شرکت غله و خدمات بازرگانی  برای حمایت از گندم کاران استان اقدام به عقد قرارداد برای خرید گندم می‌کنند.
وی افزود: از روز شنبه ۶ آذر تعاون روستایی کردستان با همکاری جهاد کشاورزی اقدام به عقد قرارداد با گندمکاران استان خواهد کرد.
جمال صالحی مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کردستان هم در این جلسه گفت: ذخایر استراتژیک، بیشتر از سال‌های قبل در استان ذخیره سازی شده و در صورت لازم به بازار عرضه خواهیم کرد.
وی ادامه داد: کار قرار گاه امنیت غذایی در این شرایط بسیار سنگین است و باید مردم و اصناف هم در این راستا دستگا‌های نظارتی را حمایت کنند.
صالحی تصریح کرد: مردم باید ناظران و سفیران تنظیم بازار باشند و اصناف هم در راستای اجرای وظایف خود بر بازار نظارت لازم را داشته باشند.
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان هم اظهار کرد: این قرارگاه در شرایط غیر عادی و گرانفروشی حاکم بر بازار شروع به کار کرده و باید تمام دستگاه‌های نظارتی با همکاری و هم فکری هم در این راستان عمل کنند.
سید احمد ذکریایی نژاد افزود: مهمتر از نظارت بر قیمت محصولات در بازار، نگاه و حمایت ویژه از بخش تولید است که باید این قرار گاه در راستای حمایت از تولید کنندگان و شروع به کار مجدد واحد‌های غیر فعال با برنامه و مصمم اقدام کند.
وی تاکید کرد: باید یکی از موضوعات مهم جلسات این قرارگاه توجه به  رفع موانع تولید باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار