رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از آغاز به کار پویش رسانه‌ای ناکوک با هدف انتشار فیلم کوتاه و انیمیشن با هدف کنترل و مقابله با آسیب‌های اجتماعی همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۸۳۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶ 11 November 2021
به گزارش تابناک کردستان، امین مرادی در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان کردستان، اظهار کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی از سال ۱۳۹۸ فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود با محوریت مقابله با آسیب‌های اجتماعی را آغاز کرده است.
وی ادامه داد: حوزه هنری استان کردستان نیز همزمان با آغاز این رویکرد، در گام اول تولید ۱۳ فیلم کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای با محوریت مقابله با آسیب‌های اجتماعی را در دستور کار قرار داد و خوشبختانه با مشارکت و همراهی هنرمندان فیلم ساز این آثار با بهترین کیفیت تولید شدند.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: بعد از تولید فیلم‌های کوتاه ۱۰۰ ثانیه‌ای با محوریت آسیب‌های اجتماعی، در فاز دوم فعالیت‌های فرهنگی و هنری در دو محله نایسر و ننله سنندج آغاز شد و خوشبختانه فعالیت‌های خوبی نیز در این بخش در بخش‌های مختلف از جمله تهیه و تولید مستند، گروه‌های سرود و نمایش و همچنین چاپ کتاب آغاز شده و هم اکنون این مهم ادامه دارد.
وی با اشاره به برنامه ریزی حوزه هنری انقلاب اسلامی در راستای توزیع و انتشار آثار تولیدی با محوریت آسیب‌های اجتماعی، عنوان کرد: با همکاری سازمان امور اجتماعی کشور، پویش رسانه‌ای ناکوک با هدف انتشار فیلم، انیمیشن و پادکست با محوریت آسیب‌های اجتماعی راه اندازی شده است.
مرادی گفت: ناکوک یک رسانه تعاملی است که برای اولین بار در کشور همزمان با انتشار تولیدات هنری، امکان مشارکت شهروندان در تولید محتوای هنری و تبدیل تجربه‌های موفق آن‌ها برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی را فراهم کرده است.
وی با اشاره به لزوم پرهیز از سیاه نمایی در خصوص آسیب‌های اجتماعی در محلات حاشیه، اظهار کرد: متاسفانه همواره وقتی که از محلات حاشیه صحبت می‌شود، همه تصویری نامناسب از آن ارائه می‌دهند در حاالی که این محلات نیز ظرفیت‌های ویژه‌ای در اختیار دارند و باید زمینه برای معرفی این ظرفیت‌ها نیز فراهم شود.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته تولیدات فیلم، انیمیشن و پادکست با محوریت آسیب‌های اجتماعی از امروز در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی با عنوان پویش ناکوک منتشر می‌شود.
وی به راه اندازی سایت ویژه برای اطلاع رسانی فعالیت‌های این پویش اشاره کرد و افزود: در همین راستا و برای ارتباط بهتر با مخاطب سایت ناکوک به آدرس www.nakook.ir راه اندازی شده است.
مرادی ضمن دعوت از همه هنرمندان برای مشارکت در تولید آثار با محوریت آسیب‌های اجتماعی، یادآور شد: استفاده از زبان هنر برای انتقال مفاهیم بسیار ضروری است و انتظار داریم که همه اصحاب فرهنگ و هنر در کردستان با مشارکت و همراهی در این پویش در راستای تولید آثار در این بخش مشارکت و همراهی داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار