سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان:
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان اظهار کرد: حضور مشاوران در فرایند رسیدگی به جرائم کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سالِ معارض با قانون در راستای تحقق هرچه مطلوب‌تر عدالت اصلاحی و ترمیمی، نقش موثری در کاهش ارتکاب مجدد جرم و بازاجتماعی نمودن این قشر حساس ایفا می‌نماید.
کد خبر: ۱۰۰۶۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۴ 02 November 2021
به گزارش تابناک کردستان، بهادر اسدی در دومین جلسه شورای مشورتی دادگاه اطفال و نوجوانان استان ضمن تبیین ضرورت و اهمیت حضور مشاور در دادگاه اطفال و نوجوانان، گفت: مراقبت از اطفال و نوجوانان بدلیل شرایط جسمی و ذهنیِ حساس و شکننده‌ای که دارند مورد توجه همه جوامع است.
اسدی افزود: با توجه به اینکه اطفال و نوجوانان زیر ۱۸ سال معارض با قانون که بنحوی از قبیل بزهکار، بزه دیده و شاهد یا مطلع، تجربه برخورد با سیستم قضایی را پیدا میکنند، حضور مشاوران در فرایند رسیدگی موجب کاهش اثرات برخورد دستگاه‌های مقابله گر با اینگونه اطفال و نوجوانان خواهد شد.
وی ضمن اشاره به ابلاغ الگوی کاربست آموزه‌های ترمیمی در نظام عدالت کیفری اطفال و نوجوانان، گفت: قضات محترم باید با استفاده از نهاد‌های ارفاقی و جایگزین حبسِ مرتبط با تاسیسات و ظرفیت‌های جدید قانون مجازات اسلامی و قانون آیین دادرسی کیفری در راستای صدور حداکثریِ احکام متناسب اقدام نمایند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار