رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: درختان باغات حاشیه این شهر در راستای جلوگیری از قطع بی‌رویه، شناسنامه‌دار و پلاک‌کوبی می‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۴ 01 November 2021
به گزارش تابناک کردستان، آسوز شعبانی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به استناد ماده یک لایحه قانون حفظ و گسترش فضای سبز در شهر‌ها و به منظور حفظ و گسترش فضای سبز و جلوگیری از قطع بی رویه درختان عملیات آماربرداری از درختان باغات سطح شهر در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: قطع هر نوع درخت در معابر، بزرگراه‌ها و پارکها، باغات و محل‌هایی که به صورت باغ شناخته می‌شوند در محدوده قانونی و حریم شهر‌ها بدون اجازه شهرداری ممنوع است.

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سنندج گفت: براساس همین قانون شهرداری‌ها در محدوده قانونی و حریم شهر‌ها مکلف بوده که ظرف مدت یک سال شناسنامه‌ای شامل تعداد و نوع و محیط و سن تقریبی درختان محل‌های مشمول این قانون را تنظیم کرده و این شناسنامه هر پنج سال یکبار قال تجدید و سند اجرای این قانون است.

وی با اشاره به آغاز اجرای طرح آماربرداری و تهیه شناسنامه درختان باغات سطح شهر خبر داد و گفت: تاکنون اطلاعات مربوط به قریب به سه هزار درخت برداشت شده است.

شعبانی اظهار داشت: آیتم‌های تعداد، نوع گونه درختی و محیط بن اشجار موجود آماربرداری و در قالب کد‌های تعریف شده در پرونده باغات سطح شهر به ثبت می‌رسد، ضمن اینکه این کد‌ها تبدیل به پلاک شده و در تنه درختان موجود نصب می‌شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار