معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به اهمیت واکسیناسیون مادران باردار، گفت: مادران باردار با دریافت واکسن کرونا خود و نوزادشان را در برابر بیماری کووید ۱۹ ایمن کنند و در این زمینه تعلل نکنند.
کد خبر: ۱۰۰۵۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵ 31 October 2021
به گزارش تابناک کردستان، دکتر صدیق جدیدالاسلام عنوان کرد: استان کردستان در وضعیت حساس و شرایط سختی از لحاظ کرونا قرار دارد لذا ابتلای گروه‌های آسیب پذیر از جمله مادران باردار به این بیماری وجود دارد.

وی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون مادران باردار که مشمول شرایط واکسیناسیون هستند، افزود: برای حفظ سلامت مادر و جنین نیاز است مادران باردار با دریافت واکسن کرونا خود و نوزادشان را در برابر بیماری کووید ۱۹ ایمن کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان یادآور شد: مادران باردار به علت ذخایر کم تنفسی احتمال اینکه به نوع شدید بیماری مبتلا شوند، وجود دارد بنابراین بهتر است قبل از بارداری نسبت به واکسیناسیون خود علیه کرونا اقدام کنند.

وی با بیان اینکه قبل از هفته ۱۴ واکسیناسیون برای مادران انجام نمی‌شود، اما بعد از طی کردن این دوران می‌توانند نسبت به واکسیناسیون اقدام کنند، گفت: واکسن سینوفارم برای مادران باردار بی عوارض و بدون خطر بوده و مورد تایید وزارت بهداشت و سازمان بهداشت جهانی است

دکتر جدیدالاسلامی یا اشاره به اینکه زنان بارداری که واکسن کرونا دریافت می‌کنند سطح بالایی از آنتی بادی را به فرزند خود منتقل می‌کنند، افزود: در ماه گذشته ۵۲ مادرباردار بر اثر کرونا در بیمارستان‌های استان بستری بودند که ۹۷ درصد آنان واکسن را تزریق نکرده و از این تعداد ۲مادر جان خود را از دست دادند.

وی اضافه کرد: طبق تحقیقات انجام شده مادران باردار مبتلا به کرونا، بستری شدگان و جانباختگان کسانی بودند که واکسن را دریافت نکرده و تمایلی به تزریق آن نداشتند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: مادران بارداری که واکسن دریافت می‌کنند به این ویروس مبتلا نمی‌شوند یا به شکل خفیفی از آن درگیر می‌شوند، اما در میان واکسن نزده‌ها در صورت درگیری با این بیماری احتمال به خطر افتادن جان مادر و نوزاد وجود دارد بنابراین توصیه می‌شود این گروه نسبت به تزریق واکسن تعلل نکنند.

وی با تأکید بر اینکه مادران باردار برای تزریق واکسن کرونا به مراکز بهداشتی مراجعه کنند، گفت: مراکز بهداشتی و جامع سلامت استان آماده ترزیق واکسن کرونا به مادران باردار هستند و نیاز است خانواده‌ها در این زمینه با ما همکاری لازم را داشته باشند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار