وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برقراری عدالت فرهنگی در تمام نقاط مختلف کشور یکی از برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم است.
کد خبر: ۱۰۰۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۳ 28 October 2021
به گزارش تابناک کردستان، محمدمهدی اسماعیلی روز پنجشنبه در آیین افتتاح کتابخانه عمومی امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) در سنندج اظهار داشت: در دولت مردمی و فرهنگی بنای ما این است که تمرکززدایی و مرکز محوری انجام شود چرا که تمام نقاط کشور پر ازداشته‌های فرهنگی است که باید مورد استفاده قرار گیرند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های اصلی ما در دولت این است که ظرفیت‌های فرهنگی استان‌ها و مناطق مختلف کشور شناسایی شده و زمینه برای رشد و تعالی این ظرفیت‌ها فراهم شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: در دولت سیزدهم تلاش بر این است که در همه جای ایران عدالت فرهنگی برقرار شود و برای این مهم از ظرفیت‌های شهر، استان و مناطق مختلف استفاده می‌شود.

وی اضافه کرد: ما موضوع فرهنگ را منحصر به وزارت ارشاد نمی‌بینیم و تلاش می‌کنیم در کنار سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها این وظایف را انجام دهیم، ضمن اینکه در دولت بخش مهمی از بودجه‌های فرهنگی خارج از وزارت ارشاد هزینه می‌شود.

با بیان اینکه فرهنگ مقدم بر همه چیز است، اظهار داشت: در حوزه فرهنگ همه باید ورود پیدا کرده و در گسترش فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی خود را دخیل بدانند.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه استان کردستان در هر مقوله‌ای از هنر پیشتاز است، گفت: یکی از، درخواست‌های استان راه‌اندازی انجمن دف است که اعلام آمادگی کرده و اعتبارات آن را فراهم کرده و تقدیم مردم این دیار خواهیم کرد.

وی یادآور شد: در حال حاصر، شهر سنندج جزو نامزد‌های اصلی دریافت عنوان پایتخت کتاب است که خود نشان دهنده فرهنگی بودن این استان است.

اسماعیلی همچنین قول مساعد داد که زمینه برای گسترش بخش امام شافعی کتابخانه عمومی کردستان فراهم شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار