مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان گفت: ۷۰ درصد جمعیت مردم استان معادل یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر زیرپوشش ما هستند که ۶۰۰ هزار نفر آن در روستاها هستند.
کد خبر: ۱۰۰۴۹۵۲
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱ 28 October 2021
به گزارش تابناک کردستان، انور اسماعیلی در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات و خبرنگاران استان، ضمن تبریک هفته بیمه سلامت به روز شمار بیمه سلامت اشاره کرد و اظهار کرد: دوشنبه ۳ آبان با عنوان «پوشش همگانی و حفاظت مالی از بیمه شدگان»، ۴ آبان ماه «کرونا و حمایت بیمه‌ای»، ۵ آبان «سازمان الکترونیک و هوشمندسازی»، ۶ آبان «پزشک خانواده و نظام ارجاع»، ۷ آبان «پیشگیری، فرهنگ‌سازی و آموزش»، ۸ آبان «تجمیع منابع و خرید راهبردی» و ۹ آبان نیز به «مشارکت‌های اجتماعی و تکریم شرکای کاری» نامگذاری شده است.

وی افزود: پوشش همگانی حفاظت مالی از بیمه‌شدگان قبلا هم در استان بوده، ولی در ایام کرونا این فعالیت هم به صورت حضوری و هم غیرحضوری برای هر فرد فاقد دفترچه بیمه‌ای، دفترچه صادر کرده و اعتبار بیمه‌ای برای یکسال دریافت نموده‌اند.

اسماعیلی با بیان اینکه پوشش همگانی به عنوان یکی از رسالت‌های بیمه در سال جاری عملیاتی شده است بیان کرد: بیمه سلامت موظف است برای افراد فاقد بیمه، بیمه به صورت رایگان در اختیار آنان قرار گیرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان با بیان اینکه ۵۰ درصد مردم کشور زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند، اظهار داشت: ۴۲ میلیون نفر در کشور در پنج صندوق بیمه‌ای زیرپوشش بیمه سلامت قرار دارند.

اسماعیلی گفت: از این تعداد ۲۳ میلیون نفر در صندوق روستایی و نزدیک به ۱۳ میلیون نفر در صندوق همگانی هستند.

وی بیان کرد: ۷۰ درصد جمعیت مردم استان معادل یک میلیون و ۱۵۰ هزار نفر زیرپوشش ما هستند که ۶۰۰ هزار نفر آن در روستا‌ها هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان با بیان اینکه ۹۵۰ هزار نفر دراستان دفترچه رایگان دارند گفت: این میزان برابر با ۹۰ درصد جمعیت مردم استان است و از این بابت کردستان در رتبه اول و دوم است.

وی با بیان اینکه از بهمن سال ۹۹ نظام ارجاع شهری در استان کردستان به اجرا در آمده است افزود: ۳۵۰ هزار نفر در کردستان شامل نظام ارجاع شهری شده است.

اسماعیلی با بیان اینکه در حال حاضر با ۱۶۱ پزشک به عنوان پزشک خانواده در استان قرارداد بسته شده افزود: بین ۱۵۰۰ تا ۳ هزار نفر برای هر پزشک در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا امروز ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت۳۵۰۰ نفری استان غربالگری شده و نزد پزشک خود پرونده دارند و ویزیت این افراد ۶ هزار تومان بوده و‌مابقی توسط بیمه به وسیله سرانه پرداخت می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه تمام خدمات بیمه‌ای به بیماران خاص به صورت رایگان است افزود: تعداد مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت در استان از ۵۴۰ به ۷۵۰ مرکز قرار داد ارتقاء یافته است.

مدیرکل بیمه سلامت استان با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا در استان بالای ۱۲۰ میلیارد تومان در استان هزینه شده افزود: از ابتدای کرونا آزمایش تست کرونا در مراکز دولتی به صورت کاملا رایگان بوده است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۴ هزار پرونده کرونایی در استان پوشش داده شده بیان کرد: در این مدت ۱۳۰ تخت آی‌سی‌یو در بیمارستان‌های استان اضافه شده و زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند.

اسماعیلی گفت: کردستان در حوزه نسخه الکترونیکی هم رتبه اول در کشور به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه ماهانه ۱۰۰ هزار نسخه الکترونیکی به صورت سرپایی و ۱۳ هزار پرونده الکترونیکی در استان انجام می‌شود افزود: از سال ابتدای سال ۹۸ تمام نسخه‌های الکترونیکی حداکثر طی یک ماه پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کردستان گفت: استان کردستان از نظر نظام ارجاع و‌پزشک خانواده رتبه اول است.


وی به مزایای اجرای طرح نسخه‌های الکترونیک در استان اشاره کرد و افزود: الکترونیکی شدن نسخه‌ها باعث حذف کاغذ که در انتقال بیماری کرونا تأثیرگذار است، افزایش دسترسی مردم به خدمات بهداشت و درمان، افزایش شفافیت مالی مراکز درمانی و ارائه‌دهنده خدمات پزشکی از جمله مزایای این طرح است.

وی گفت: از ابتدای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک تاکنون ۴ میلیون نسخه الکترونیکی در استان صادر شده و‌۴۰۰ هزار پرونده بستری نیز از طرف مراکز طرف قرارداد به بیمه ارسال شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار