در همین چند روز گذشته دکتر فرشادان در جلسه با شهردار و شورای اسلامی شهرستان سنندج داشتند به مسائل مختلف از جمله مسئله تامین آب شرب و تحقیق و تفحص از شهرداری سنندج اشاره کردند و به دنبال مبارزه با فساد و اختلاس در شهرداری سنندج بودند. ما در اینجا قصد نداریم که مبارزه مدیران را با فساد محکوم کنیم، بلکه مبارزه با فساد را یکی از وظیفه مدیران و دستگاه‌های نظاراتی می‌دانیم که متاسفانه در این چند سال گذشته آنچنان مسئله فساد در جامعه رونق پیدا کرده است که مدیر و نماینده مجلس آن را یک ابزاری در جهت منافع خودش می‌دانند.
کد خبر: ۱۰۰۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹ 27 October 2021
به گزارش تابناک کردستان، از طرف دیگر مسئله فساد متاسفانه امروز جز واقعیت‌های نظام اسلامی است و آنچنان فساد در بدنه نظام اسلامی نفوذ کرده است که نیازمند به یک اراده سیاسی بدون هر گونه در نظر گرفتن جایگاه و مقام و مسئولیت است. امروز مدیران و مسئولان ادعای مبارزه با فساد و اختلاس را دارند و این کار را اصولا با تغییر دولت‌ها انجام می‌دهند و وقتی یک دولت جای دولت دیگر را می‌گیرد مابقیه مدیران و مسئولان پرچم مبارزه با فساد را بلند می‌کنند، ولی سوال اینجاست که چرا در زمانی که فرد مفسد در مسند مدیریت قرار دارد با او برخورد قانونی نمیشود؟

چرا با تغییر دولت‌ها مسئله مبارزه با فساد مدیران گذشته مطرح میشود؟ اگر واقعا مبارزه با فساد مهم و با اهمیت باشد باید ظرف زمان و مکان را کنار گذاشت و در هر زمانی باید با افراد مفسد مبارزه کرد و برای اینکار نیازی به زمان ندارد. اما آنچه برای ما قابل درک و فهم است همین تاخیر در مبارزه با فساد براساس زمان است.

متاسفانه مدیران و مسئولان ما براساس تغییر شرایط اجتماعی و سیاسی و یا تغییر زمان مبارزه با فساد را مطرح می‌کنند و دلیل آن رسیدن به منافع سیاسی و جناحی خودشان هست و بخاطر همین منافع سیاسی است که مدیران خودشان را تابع زمان و تغییرات اجتماعی می‌کنند. اگر زمان و تغییر دولت‌ها به نفع آن‌ها بود پرچم مبارزه با فساد را در دست می‌گیرند و اگر تغییر دولت به نفع آن‌ها نبود از مبارزه با فساد منصرف میشوند.

امروز نماینده مردم سنندج ادعای مبارزه با فساد را دارد و به دنبال تحقیق و تفحص از شهرداری سنندج است که در دوره‌ها گذشته مورد اختلاس و فساد‌های زیادی شده است، ولی سوال ما اینست که آیا فساد و اختلاس در شهرداری سنندج یک شبه ایجاد شده است؟ آیا دکتر فرشادان امروز نماینده مجلس شده است که نمی‌داند که در چند سال گذشته شهرداری سنندج در فساد گرفتار بوده است؟

رفتار و برخورد آقای دکتر فرشادان با این مسئله انصافا قابل قبول نیست، زیرا ایشان نزدیک به ۸ سال نمایندگی مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی است و مسلما از فساد‌ها و اختلاس‌ها موجود در شهرداری سنندج در این مدت خبر داشته است، ولی چرا طرح تحقیق و تفحص از شهرداری را امروز مطرح می‌کنند؟ چرا در ۸ سال گذشته در دولت حسن روحانی که همزمان بود با شهرداری مهندس صیدی در سنندج، آقای دکتر فرشادان در برابر فساد‌ها و اختلاس سکوت می‌کرد؟

جواب این سوالات ساده است و آقای دکتر فرشادان منتظر تغییر دولت بود و برای ایشان تعیین تکلیف دولت آینده از مبارزه با فساد در شهرداری سنندج مهم‌تر بود. ما در یادداشت قلبی در خصوص آب شرب سالم شهرستان سنندج به این نکته اشاره کردیم که دنیای سیاست یک دنیای منافقانه است که اربابان قدرت برای کسب منافع سیاسی و جناحی خودشان باید هر کاری را انجا دهند و از هر چیزی باید عبور کنند و امروز ما نمونه‌ها زیادی را مشاهده می‌کنیم که چطور از همه چیز خودشان حتی جایگاه مردمی، آبرور عبور کردند و به معنای واقعی کلمه از درون و محتوای انسانی پوچ و خالی شدند.

آنچه برای مدافعان مبارزه با فساد از جمله دکتر فرشادان مهم و با اهمیت تلقی میشود منافع جناحی و سیاسی خودشان است و اگر ایشان به معنای واقعی کلمه دنبال منافع مردم بودند باید در دوره حسن روحانی که استان کردستان دچار فساد‌ها و اختلاس‌ها سنگین شده بود پرچم مبارزه با فساد را بلند می‌کرد، ولی ایشان سکوت را بر سخن گفتن ترجیح داد و امروز در دولت سیزدهم که مبارزه با فساد را جز برنامه‌ها خودش اعلام کرده است امثال دکتر فرشادانم دوست ندارند که از کاروان دولت سیزدهم عقب بماند، همچنان که در دولت حسن روحانی از کاروان سکوت در برابر فساد عقب نماند.
مختار سلیمانی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار