انقلاب اسلامی ایران به عنوان یکی از انقلاب‌های مردمی و موفق در جهان، برای رسیدن به اهداف والای خود از سوی دلسوزان و مردم وفا دار به آرمان‌های آن مسیر توسعه و پیشرفت را در عرصه‌های مختلف را پیش گرفته و توانسته بسیاری از موانع و مسایل پیش روی خود را کنار بگذار و امروزه در حوزه‌های مختلف حرفی برای گفتن داشته باشد و بسیاری از معادلات قدرت را در شرق و غرب بهم بریزد.
کد خبر: ۱۰۰۴۵۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۰ 27 October 2021
به گزارش تابناک کردستان، حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بعد از بنیان گذار کبیر انقلاب با درایت و جهان بینی خاصی، کشتی انقلاب را در فراز و نشیب‌های ایام با وجود نقشه‌های شوم دشمنان این آب و خاک هدایت نمود.

این رهبر فرزانه در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۱۳۹۷ با اعلام بیانیه گام دوم انقلاب از آغاز فصل جدید انقلاب مطالبی را اعلام نمودند که هم مقدمه آن و هم استراتژی، آینده نگری و تدوین خط مشی آن ادامه این انقلاب برای همه صاحب نظران، متخصصین، علما و سیاستمداران داخلی و بین المللی قابل تامل و ارزشمند است.

ایشان در فرمایشات خود مدیریت‌های جهادی، توجه به اصل ما می‌توانیم و میدان دادن به جوانان و نخبگان را بسیار مورد تاکید داشتند.

ایشان ۶۰ برابر شدن صادرات غیر نفتی، فعالیت بیش از هزار شرکت دانش بنیان در عرصه‌های مختلف، ۱۰ برابر شدن واحد‌های صنعتی، کسب قله‌های علمی، پژوهشی و ... را از دیگر موفقیت‌های ایران اسلامی حاصل پیروزی انقلاب اسلامی طی چهار دهه اخیر اعلام کرد و افزود:جوانان باید در همه عرصه‌ها با روحیه جهادی وارد عمل شوند.

ایشان در صحبت‌های خودبا اشاره به اینکه ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد و دارای هفت درصد معادن معدنی و ظرفیت طبیعی دنیا است آینده روشنی را برای ایران سربلند ترسیم نمودند.

معظم له علمی و پژوهشی، معنویت و اخلاق، اقتصاد، مبارزه با فساد، آزادی، عزت ملی، سبک زندگی و روابط خارجی را به عنوان سرفصل‌های اصلی گام دوم انقلاب مورد تاکید قرار دادند و همواره توجه به امید و نگاه خوشبینانه به آینده را کلید همه قفل‌ها دانستند.

همانطور که در بستر رسانه‌های مجازی، آنلاین، مکتوب، مطبوعات و تدوین کتب؛ متن کامل بیانیه گام دوم این نقشه راه موفقیت ایران اسلامی از سوی رهبری به صورت جامع و کامل طی چند سال اخیر انتشار یافت و همه صاحبنظران و متخصصین حوزه‌های مختلف از دید و زاویه تخصصی خود به تفسیر و تحلیل آن پرداختند و ساده‌تر بگوییم تحقق این مهم را در حوزه تخصصی خود بومی سازی نمودند و استراتژی، چشم انداز و سیاست‌های کاری خود را براین مبنا تدوین نموده اند؛ در این یادداشت نیز به صورت مختصر اشاره‌ای به نقش آفرینی مخابرات در تحقق بیانیه گام دوم خواهیم داشت و سعی برآن است که در یادداشت‌های آینده تخصصی‌تر و موشکافانه‌تر برای پیشبرد برنامه‌های حوزه مخابرات در تحقق گام دوم همت گماریم.

همانطور که مستحضرید حدود ۱۵۰ سال از عمر تلفن ثابت به عنوان دومین فناوری مخابرات پس از تلگراف در ایران میگذرد که خوشبختانه با همت و تلاش زحمتکشان این حوزه طی چهل سال اخیر مخابرات به جایگاه مطلوبی رسیده است و امید است با عمل به هفت توصیه مهم و مورد تایید رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب در تحقق این امر بیش از پیش نقش آفرینی شود.

علم و پژوهش: به عنوان توصیه اول این بیانیه بسیار حائز اهمیت بوده که یقینا شرکت مخابرات ایران در برنامه ریزی خود با هدف، تعامل بیشتر و پشتیبانی از دانشگاهیان و مراکز علمی و آموزشی بستر‌ها و تکنولوژی‌های مخابراتی را ارائه می‌دهد و فضا را برای تحقق این امر فراهم خواهد نمود.
معنویت و اخلاق: به عنوان دومین توصیه معظم له در این بیانبه با تاکید بر برجسته کردن اخلاص و توکل و اخلاق به معنای فضیلت‌های مثبت و رشد شعور معنوی در مقابل تهاجم روزافزون دشمنان بوسیله ابزار‌های رسانه‌ای پیشرفته و مدرن مستلزم ورود هوشمندانه دستگاه‌های حکومتی بوده که تکنولوژی و تجهیزات مخابراتی در انتقال داده‌های تولید شده ایفای نقش خواهند کرد.
اقتصاد: به عنوان نقطه کلیدی و تعیین کننده و عاملی موثر در جهت سلطه ناپذیری کشور، سومین توصیه این بیانیه از سوی رهبری بوده که شرکت مخابرات ایران با بهره مندی از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در راستای تولید تجهیزات مخابراتی با برند داخلی به منظور تحقق اقتصاد مقاومتی، مولد شدن اقتصاد، مردمی کردن آن و حمایت از تولیدات داخلی از اولویت‌های مخابرات است.
عدالت و مبارزه با فساد: لازم و ملزوم همدیگر بوده که در بیانبه مذکور به عنوان چهارمین توصیه به آن اشاره شده است که شرکت مخابرات ایران در توزیع عادلانه خدمات و سرویس‌های مخابراتی در نقاط مختلف کشور همواره در تلاش بوده و نمونه بارز این مهم کاهش شکاف دیجیتالی و بهره مندی مشتریان از امکانات مخابراتی است.
استقلال و آزادی: این بند از دیگر توصیه‌های بیانیه گام دوم انقلاب است که به عدم وابستگی به بیگانگان و سرافرازی میهن اسلامی اشاره دارد که شرکت مخابرات با بهره گیری از دانش، تخصص، تجارب فرزندان این مرز و بوم در حوزه‌های تخصصی مخابرات برای تحقق این توصیه برنامه ریزی و اقدام نموده که با توجه به حساسیت موضوع از اهداف دارای اولویت مخابرات است.
عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن: به عنوان ششمین توصیه معظم له در بیانبه ذکر شده خطاب به مردم و مسولین اعلام شده که این شرکت برای تحقق این امر شرایط استفاده از شبکه‌های مخابراتی بخصوص ارتباطات سیار در مرز‌های داخلی و بین المللی اقدامات چشمگیری را همسو با تکنولوژی و فناوری‌های دنیا برای مشتریان خود فراهم آورده است.
سبک زندگی و تذکر آیت الله خامنه ایی به هوشیاری جامعه در مقابل تلاش غرب و ترویج زندگی غربی در ایران و صدمه‌های غیر قابل جبران اشاره فرمودند و اعلام داشتند سبک زندگی صحیح عامل تداوم انقلاب است که فعالین عرصه مخابرات نیز همگام با دیگر دستگاه‌ها و ادارات دولتی و خصوصی در راستای اجرای اهداف برنامه‌ی مسولیت‌های اجتماعی با تشکیل کارگروه و شورای فرهنگی نسبت به ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی همواره گام‌های مثمرثمری برداشته اشت که در آینده نیز با برنامه ریزی هدفمند در ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی بیش از پیش تلاش خواهد نمود.
با این اوصاف، تک تک کلمات، واژه‌ها و بند‌های بیانیه گام دوم انقلاب به گونه ایی عالمانه و هنرمندانه تدوین و از سوی متخصصین تبیین و تفسیر شده که تمامی حوزه‌های کاری برای عزت و سربلندی ایران اسلامی می‌توانند از این چشمه زلال معرفت بهره بگیرند و نقشه راه خود بنمایند.

به امید روز‌های پرافتخار و با عزت برای همه ایرانیان وسربلندی انقلاب اسلامی ایران.

یادداشت- سیران علاقه بندی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار