دبیر کارگروه تحول معاون راهبری استان‌های حوزه هنری از تدوین سند تحول حوزه هنری کردستان در راستای بهره برداری هر چه بهتر از ظرفیت‌های این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۰۰۴۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵ 25 October 2021
به گزارش تابناک کردستان، سعید لشکری در جریان برگزاری نشست‌های بررسی نقشه تحول حوزه هنری کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: یکی از راهبرد‌های اصلی حوزه هنری در مدیریت جدید، تدوین نقشه تحول با برش استانی است.
وی ادامه داد: در راستای نیل به این هدف، تاکنون نقشه تحول در ۱۰ استان کشور تدوین و نهایی شده است و کار برای تدوین نقشه تحول در سایر استان‌های کشور نیز به عنوان یکی از اولویت‌های حوزه هنری در حال پیگیری است.
دبیر کارگروه تحول معاون راهبری استان‌های حوزه هنری گفت: هدف اصلی از تدوین این نقشه تحول، برنامه ریزی و تدوین چشم انداز فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه هنری استانی است و در همین راستا تلاش می‌شود که متناسب با ظرفیت هر استان، یک مسیر مشخص برای توسعه و تقویت فعالیت‌های استانی طراحی شود.
وی با اشاره به دستاورد‌های این مهم، عنوان کرد: وجود این نقشه یا سند تحول در هر استان باعث می‌شود تا محوریت فعالیت‌ها و برنامه‌های استانی حوزه هنری مشخص شده و در نهایت بعد از پروسه‌ای سه ساله، یکی از نیاز‌های مهم هر استان در بخش فرهنگ و هنر انقلابی از سوی حوزه هنری پاسخ داده شود.
لشکری با اشاره به ویژگی‌های خاص استان کردستان در عرصه فرهنگ و هنر، افزود: نگاه حوزه هنری به استان‌های همچون کردستان به دلیل شرایط موجود ویژه است و به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا در یک چهارچوب مشخص و بعد از بررسی‌های کارشناسی با استفاده از نظرات نخبگان و اندیشمندان استان، به یک خروجی واحد و مشخص در این بخش برسیم.
وی به ظرفیت‌های بالای حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان اشاره کرد و یادآور شد: امروز حوزه هنری کردستان در بخش‌های مختلف عملکرد ویژه‌ای داشته است که به عنوان نمونه اقدامات صورت گرفته در رشته دف قابل تقدیر و ویژه است و به همین دلیل ما در نگاه تحولی ابتدا به دنبال تقویت این ظرفیت‌ها و در قدم بعدی به دنبال پوشش نقاط ضعف احتمالی هستیم.
دبیر کارگروه تحول معاون راهبری استان‌های حوزه هنری بیان کرد: ما با مشارکت خود همکاران حوزه هنری کردستان، با بررسی‌های مختلف کارشناسی سعی می‌کنیم تا یکی از ظرفیت‌ها و استعداد‌های ویژه این استان را به عنوان محور اصلی قرار داده و برای رسیدن به نقطه مطلوب برنامه ریزی لازم را انجام دهیم.
وی در پایان ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف زیرساخت، برنامه‌ها و فعالیت‌های تولیدی در حوزه هنری هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، اظهار کرد: این سرمایه مهم باید تقویت شده و در مسیر اعتلای هر چه بهتر فعالیت‌های هنر انقلاب اسلامی قرار گیرد.
در جریان برگزاری این نشست‌های دو روزه مهمترین مسائل پیرامون تدوین نقشه تحول حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان و نسخه نهایی زیست بوم کردستان مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار