بعد از انتخابات و انتخاب آیت الله ریسی بارقه امید در دل مردم بوجود آمد، زیرا ایشان درقوه قضاییه برعلیه ظلم ستم وناعدالتی و فساد قیام کرده و اقدامات انقلابی بزرگ انجام داده بودند به طوری که لرزه بر تن تمام مفسدین اندختند و اکنون که سکان هدایت قوه مجریه رادردست گرفته اند مردم مطالبه‌های زیادی از دولت مردمی ایشان دارند.
کد خبر: ۱۰۰۴۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵ 25 October 2021

به گزارش تابناک کردستان، کردستان یکی از استان‌هایی است که بیش از همه از تبعیض در توسعه و توزیع مناسبات مدیریت زیان دیده و خاطراتی ناخوش در دل دارد، اما به عشق نظام اسلامی و اراده رهبران نظام و در صدر آن‌ها مقام معظم رهبری همه رنج‌ها را تحمل کرده و همچنان امیدوار است به آینده درخشان.
یکی از توقعات کورد‌ها از دولت انتخاب استانداری لایق و پاک برای مدیریت استان است که اگر از میان نیرو‌های بومی باشد بیش از همه رضایت بخش خواهد بود و اگر از میان نیرو‌های غیر بومی انتخاب می‌شود توقع است فردی توانمند و دلسوز باشد.
تاخیر در انتخاب استاندار در جای خود سبب گلمندی و انتقاد است، زیرا وضعیت نابسامان کردستان ظرفیت پذیرش این تاخیر را ندارد و تا حدودی هم به امید مردم آسیب می‌زند و ضرورت داشت تا کردستان در اولویت قرار می‌گرفت.
یکی دیگر از زیان‌های تاخیر در انتخاب استاندار ایجاد رقابت منفی و اختلاف بین لایه‌های سیاسی استان است، زیرا هرروز نام یک شخص مطرح است و افراد معلوم الحال که مردم کورد خاطرات تلخی از عملکردشان دارند با برنامه و تاکتیک‌های خاص خود در تلاشند تا از این آب گل آلود ماهی گرفته و یا فرد مورد نظر خود را به دولت تحمیل کنند و یا فرد منتخب را در چنبره قدرت خود گیرند.
نگاه به روند انتخاب استانداران استان‌های دیگر حکایت از انتصاب افراد بومی این مناطق دارد و این حرکتی منطقی و درست است، زیرا فرد انتخاب شده شناخت کامل از پتانسیلها، موانع و نیرو‌های انسانی داشته و در تصمیم کیری‌ها درست عمل میکند، اما فرد غیر بومی به علت نداشتن این امتیاز یا تحت سلطه رانت جویان و باند‌های سیاسی قرار میگیرد و یا مرتب دچار خطا می‌شود.
شنیده‌ها حکایت از این دارد که دولت می‌خواهد فرد غیربومی رابرای تصدی استانداری کردستان معرفی کند که با زمان فعلی که به نام هفته وحدت نام گذاری شده و یادگار حکیمانه بنیان گذار انقلاب اسلامی است مغایرت دارد، چون یکی از نماد‌های وحدت و تبدیل شعار به عمل این است که فردی از میان شایستگان بومی کورد اهل سنت انتخاب شود.
علی کرمی
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار