سنندج -  کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان گفت: براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، هوای استان تا اواسط هفته آینده نسبتا پایدار است و بجز وزش باد گاهی اوقات شدید و رشد پوشش ابر پدیده دیگری مشاهده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۰۱۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳ 15 October 2021

 

وضعیت هوای کردستان در روزهای آینده پایدار است

خبات قمری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی امروز و فردا در ساعات روز شاهد افزایش پوشش ابر هستیم اما شرایط بارش ضعیف خواهد بود.

وی ادامه داد: در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده از پایداری هوای استان کاسته می شود و احتمال بارش پراکنده برای نیمه غربی استان وجود دارد.

کارشناس اداره کل هواشناسی کردستان با بیان اینکه از لحاظ دمایی نیز وضعیت استان تا اواسط هفته آینده تغییرات آنچنانی ندارد، اضافه کرد: در شبانه روز گذشته میانگین حداقل و حداکثر دمای هوای استان به ترتیب هشت و ۲۶ درجه سانتی گراد بود.

وی افزود: در این مدت سراب شهرک با دمای ۲ درجه سردترین و سلین با دمای ۳۳ درجه گرم‌ترین نقطه استان بودند و دمای شهر سنندج مرکز استان نیز در سردترین حالت ۹ درجه و در گرمترین ساعت ۲۹ درجه سانتی گراد گزارش شد.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری و ثبت می‌کنند.

میانگین بارندگی‌های استان در سال زراعی گذشته ۳۰۲ میلی‌متر بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال ماقبل ۴۲ درصد و در مقایسه با دوره بلندمدت (۲۵ تا ۳۰ سال قبل) ۳۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد. سال زراعی از اول مهر هر سال شروع می‌شود و تا ۳۱ شهریور سال بعد ادامه می‌یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار